Potpisani ugovori o financijskoj pomoći kreševskim gospodarstvenicima pogođenim poplavama
- Detalji
- Kategorija: Zanimljivosti i novosti
U Vijećnici Općine Kreševo danas su potpisani ugovori s korisnicima namjenskih sredstava Federalnog ministarstva obrta, razvoja i poduzetništva. Sredstva su dodijeljena za sanaciju posljedica nedavne poplave, a ugovore je potpisalo dvanaest gospodarskih subjekata koji su ispunili uvjete javnog poziva.
Načelnik općine Kreševo Boris Marić izrazio je zadovoljstvo potpisivanjem ugovora te naglasio kako je ova financijska podrška dobar korak u stabilizaciji poslovanja poduzetnika pogođenih poplavom. Također, istaknuo je solidarnost određenih kreševskih poduzeća koja su, procijenivši da mogu samostalno sanirati štetu, odustala od prijave, čime su omogućila veće iznose naknada za korisnike koji su ostvarili pravo na potporu.
"Danas smo svjedočili konkretnom koraku u pružanju pomoći našim poduzetnicima koji su pretrpjeli štetu uslijed poplave. Federalno ministarstvo obrta, razvoja i poduzetništva prepoznalo je njihove potrebe te im, kroz ovaj program, omogućilo značajnu financijsku podršku.
Gospodarstvo je nositelj modernog društva, a ova pomoć bit će vjetar u leđa pogođenim poduzetnicima i cjelokupnoj zajednici. Pred nama je još mnogo posla kako bismo sanirali svu nastalu štetu, no prvi rezultati su već vidljivi.", izjavio je načelnik Marić.
Dodao je kako će Općina Kreševo nastaviti s prikupljanjem sredstava i rješavanjem posljedica poplava u suradnji sa svim razinama vlasti u Bosni i Hercegovini, kao i putem javnih poziva Republike Hrvatske i Europske unije.
EU Projekt podrške oporavku od poplava u Bosni i Hercegovini: Javni poziv za sanaciju šteta nastalih od poplava
- Detalji
- Kategorija: Zanimljivosti i novosti
Predmet javnog poziva je odabir korisnika/ca pomoći za izgradnju i sanaciju stambenih jedinica uništenih ili oštećenih u poplavama 2024. godine u okviru EU Projekta podrške oporavku od poplava u Bosni i Hercegovini, koji financira Europska unija, a implementira Razvojni program Ujedinjenih naroda (UNDP) u Bosni i Hercegovini u partnerstvu s Međunarodnom organizacijom za migracije (IOM).
Javni poziv obuhvaća područje općina i gradova: Jablanica, Konjic, Kreševo, Kiseljak, Fojnica, Vareš, Mostar i Drvar, a otvoren je od 10. veljače do 11. ožujka 2025. godine.
Građani pogođeni poplavama mogu preuzeti prijavni obrazac u Općini Kreševo, ured br. 4. Kontakt osobe za dodatne informacije su Antonela Stanić i Enis Ramić. Također, obrazac je dostupan i putem interneta klikom na OVDJE.
Cijeli tekst javnog poziva možete preuzeti OVDJE.
Kriteriji za prijavu
Pravo na pomoć imaju osobe čije su stambene jedinice pretrpjele značajna oštećenja ili su potpuno uništene u poplavama 2024. godine. Prijaviti se mogu oni čiji su domovi proglašeni nesigurnima za stanovanje te su ispunjeni sljedeći opći kriteriji:
- Stambena jedinica je bila stalno prebivalište na dan 4. listopada 2024. godine.
- Objekat posjeduje ili ispunjava uvjete za dobivanje odobrenja za građenje.
- Podnositelj zahtjeva i članovi kućanstva ne posjeduju drugu uslovnu stambenu jedinicu.
- Oštećeni ili uništeni objekat je u vlasništvu podnositelja zahtjeva ili člana kućanstva.
- Podnositelj zahtjeva nije ranije primio pomoć za sanaciju objekta u iznosu dovoljnom za trajno stambeno zbrinjavanje.
Osim općih kriterija, prednost u dodjeli pomoći imat će domaćinstva koja se nalaze u stanju socijalne potrebe ili u nepovoljnoj ekonomskoj situaciji.
Dokumentacija neophodna za ispunjavanje općih kriterija
- 1. Potvrda od nadležne općinske/gradske službe o šteti nastaloj na objektu tokom elementarnih nepogoda u 2024. godini.
- 2. Uvjerenje o kretanju za 2024. godinu izdano od strane nadležnog organa.
- 3. Odobrenje za građenje za oštećeni ili uništeni objekt. Za objekte koji ne posjeduju odobrenje, ispunjavanje uvjeta za izdavanje istog potvrdit će se tijekom terenske verifikacije od strane općinske/gradske uprave.
- 4. Ovjerena izjava da osoba koja se prijavljuje na javni poziv, kao i članovi njezinog/njegovog kućanstva, ne posjeduju drugi stambeni objekt pogodan za stanovanje.
- 5. Dokaz o vlasništvu nad stambenom jedinicom koja je pretrpjela štetu (posjedovni list, zemljišno-knjižni izvadak, rješenje o nasljeđivanju, kupoprodajni ugovor i slično).
- 6. Ovjerena izjava da osoba koja se prijavljuje na javni poziv, kao i članovi njezinog/njegovog kućanstva, nisu primili pomoć od drugog donatora za sanaciju ili izgradnju oštećenog ili uništenog objekta u poplavama 2024. godine u iznosu dovoljnome za trajno stambeno zbrinjavanje (bit će predmet procjene tijekom terenske verifikacije).
Dokumentacija neophodna za dokazivanje statusa i bodovanje korisnika
- 1. Potvrda o boravku u privremenom kolektivnom smještaju, izdana od strane nadležne institucije.
- 2. CIPS prijava za svakog člana kućanstva, ne starija od 30 dana od dana objave javnog poziva.
- 3. Potvrda o prijavi na evidenciju Službe za zapošljavanje (za svakog nezaposlenog člana kućanstva).
- 4. Potvrda o studiranju izdana od strane nadležne visokoškolske institucije (ukoliko je član kućanstva student).
- 5. Potvrda o invalidnosti izdana od strane nadležne ustanove (ukoliko je član kućanstva osoba s invaliditetom).
- 6. Potvrda o korištenju socijalne pomoći, stalne novčane pomoći ili socijalnih prihoda po osnovi socijalne zaštite, kućne njege ili pomoći iste ili slične kategorije, izdana od strane nadležne institucije (ukoliko je primjenjivo).
- 7. Dokaz o jednoroditeljskoj poziciji, usvojenju ili starateljstvu (ukoliko je primjenjivo).
- 8. Potvrda o primanjima za zaposlene članove kućanstva, izdana od strane poslodavca.
- 9. Kopija čeka o isplati mirovine za posljednji mjesec.
- 10. Potvrda nadležne općinske službe da je objekt stavljen izvan uporabe iz sigurnosnih razloga (za uništene objekte ili one locirane u rizičnim područjima).
- 11. Najviše četiri (4) fotografije objekta.
Cijeli tekst javnog poziva preuzmite OVDJE.

Održana koordinacija s ravnateljima i direktorima javnih ustanova
- Detalji
- Kategorija: Zanimljivosti i novosti
Jučer je u uredu Borisa Marića održan sastanak načelnika s ravnateljima i direktorima javnih ustanova s ciljem analize dosadašnjih aktivnosti, rasprave o trenutnim projektima te planiranja budućih inicijativa.
Fokus sastanka bio je na zajedničkom rješavanju izazova s kojima se ustanove susreću u svom radu, kao i na jačanju međusobne suradnje.
Razgovaralo se o aktualnim infrastrukturnim projektima, poboljšanju uvjeta u školama, vrtiću i generalno o poboljšanju svih javnih usluga, kao i o inicijativama vezanim uz kulturu, sport i ostalim aktivnostima koje su u domeni Općine i javnih ustanova u Kreševu. Razgovaralo se i o učinkovitijem korištenju resursa kako bi se osiguralo kvalitetnije pružanje javnih usluga građanima.
Zaključeno je kako će ovakvi sastanci postati redoviti te će se održavati kvartalno, čime se želi osigurati kontinuirana koordinacija i brža realizacija planiranih aktivnosti na dobrobit cijele zajednice.
Kreševo dobiva LED rasvjetu: Manje troškova, više svjetla!
- Detalji
- Kategorija: Zanimljivosti i novosti
Općina Kreševo osigurala je sredstva za modernizaciju ulične i cestovne rasvjete kroz Fond za zaštitu okoliša FBiH. U tijeku je postavljanje nove LED rasvjete koja donosi brojne prednosti, uključujući smanjenje potrošnje električne energije..
Nova rasvjetna tijela posjeduju ENEC i CE certifikate, čime se jamči njihova kvaliteta i sigurnost, odnosno da su u skladu sa svim relevantnim europskim standardima.
Dodatno, opremljena su sustavom za redukciju svjetlosnog toka tijekom tzv. „virtualne ponoći“, što omogućuje automatsko prilagođavanje jačine svjetla u trenucima kada nije potrebna maksimalna snaga osvjetljenja, a to doprinosi značajnoj energetskoj uštedi u usporedbi sa starim tehnologijama.
Kućišta svjetiljki izrađena su od lijevanog aluminija otporna na koroziju, dok je protektor napravljen od ojačanog stakla, čime se osigurava dugotrajnost i otpornost na vanjske utjecaje.
Nova, energetski učinkovita, LED rasvjeta zamijenit će staru na ukupno 205 stubova ulične i cestovne rasvjete na području Kreševa i praviti će godišnju financijsku uštedu i do 50%, što su za Općinu Kreševo, značajna sredstva.
Nabavu i ugradnju izvodi poduzeće Veritas Esco d.o.o. iz Splita, koji su u otvorenom postupku Javne nabave bili najpovoljniji
Na fotografiji ispod je presjek dosadašnje postavljene LED i starih rasvjetnih tijela te je jasno vidljiva velika razlika u osvjetljenju ulice.
Vlada SBŽ: Osigurane besplatne markice umirovljenicima i dobrovoljnim darivateljima krvi
- Detalji
- Kategorija: Zanimljivosti i novosti
Na jučerašnjoj sjednici Vlade Srednjobosanske županije donesena je odluka o izdvajanja gotovo 750.000 KM iz proračuna za financiranje premije zdravstvenog osiguranja za umirovljenike s najnižim mirovinama u ovoj županiji.
Ova sredstva omogućit će više od 25.600 umirovljenika pristup osnovnim zdravstvenim uslugama pokrivanjem troškova premije za 2025. godinu.
Sredstva će biti uplaćena na račun Zavoda za zdravstveno osiguranje SBŽ, koji je obvezan podnijeti izvješće o njihovu utrošku Ministarstvu zdravstva i socijalne politike.
Također, donesena je odluka o izdvajanja sredstava za premije zdravstvenog osiguranja (markice) svim dobrovoljnim darivateljima krvi u SBŽ-u.
Stranica 16 od 322